7 Mayıs 2012 Pazartesi

KLON - KEVİN GUİLFOİLE

KLON | KEVİN GUİLFOİLE

Yayın Evi: Koridor Yayıncılık
Sayfa: 518
Yayın Tarihi: 2011
ARKA KAPAK 
Klonlama uzmanı Doktor Davis Moore’un on yedi yaşındaki kızı tecavüze uğrayıp acımasızca öldürülür. Olay hakkında soruşturma açılır; ancak bir sonuca varılamaz. Aylar sonra Moore kızının eşyalarını polisten geri alır ve bunların arasında kazayla unutulmuş, içinde katilin DNA’sı bulunan küçük bir şişeye rastlar. İşte o an Moore’un beynine korkunç bir düşünce saplanır: Belki kızını değil ama onu öldüren adamı klonlama olanağına sahiptir. Peki kızının katilinin gözlerinin içine bakmaya ne kadar dayanabilecektir?

Justin Finn, üç yaşına bastığında diğer çocuklardan farksızdır. Canlı, neşeli ve sevimli: Ondan zerre şüphe etmeyen anne ve babasının gözündeyse masum bir bebek. Ne var ki yüzü, bir gün mükemmel bir genetik kopya olarak soğukkanlı bir katilinkine tıpatıp benzeyecektir.

KLON küçük bir çocuğun bir gizemi çözmesi için dünyaya getirilişinden yola çıkarak, kötülüğün kaynağını sorgulayan, klişelerden uzak, dahice yazılmış özgün bir roman. Kaldırdığınız her taşın altında bir zeka parıltısı göreceksiniz.


Okuyanentel >>

Sahafın uzun süre ısrarına dayanamayıp aldım ve sanırım 9-10 ay elimde süründü.O kadar yavan,o kadar kasan bir anlatımı vardı ki biraz boğuldum.Aslında yavan da değil betimleme olayı biraz abartılmış.Tüm bu kasıntı haline rağmen inatla sonuna kadar okudum.

Okuduğum en etkileyici kitap oldu kendileri..

Yazarın anlatımı fazla detaycı - zorlayıcı ve bazen bunaltıcı. 300 lerden sonra biraz hareketlenmesiyle zevk almaya başladım.Kitabın son sayfasına geldiğimde de gerçekten o duygudan o duyguya karmaşık bir halde kapağı kapattım. Sonu fazlasıyla şaşırtıcı bir sondu.Ağzım açık kaldı desem abartmam herhalde. :)

Ben bu kadar övdüm ama beğenenler kadar beğenmeyenler de çoğunlukta, kitabı yarıda bırakanlar,tamamını okuyup beğenmeyenlerde oldukça çok sayıda. 


Birkaç Okuyucu Yorumu:
(Yorumlar Kitapyurdu.com'dan alıntıdır.)
  •  Hikaye olarak güzel kitap olmasına rağmen dil anlatımı olarak aynı şeyi söyleyemeyeceğim.Hikaye anlatımın karmaşık olmasından dolayı açığa çıkmamaktadır.O yüzden kitabı çok beğendiğimi söyleyemem.
  • Okuması ve anlaşılması çok zor bi kitap..
  • Çok sürükleyici, olaylar çok iyi kurgulanmış.
  • Güzel bir kurgu, sürükleyici bir ifade. 
  • Kitabı henüz bitirdim. Başlarda çok beğenmesem de sonlara doğru olayların içine çekildim. Okumanızı tavsiye ederim.
  • Bir solukta okudum. Gerilim tarzında kitapları sevenlere tavsiye ederim. Kitabın sonunda okuyucu tamamen ters köşe oluyor.. Bu tarzda okuduğum kitaplardan en iyisiydi.   

Birkaç sıkıcı sayfaya dayanabilirim derseniz okuyun pişman olmazsınız.

2 yorum:

  1. ilk sayfalar sıkıcı gelebilir fakat okudukça insan elinden düşüremiyor.

    YanıtlaSil
  2. Kitapta katil olması beklenen iki kişi vardı ve katil beklenenlerden biri çıktı. zaten doktor ile kızınn saldırıya uğramaları yakın zamanlarda olunca aklımda bir şüphe oluşmuştu ve şüphemde haklı çıktı. ama justin'in ölümü beni gerçekten kitapta en etkileyen kısımdı.. bir de diğer kadınları öldüren gerçek katil açıklanmadı, bu da merak unsurlarından...

    YanıtlaSil